Huštění pneumatik
Pravidelná kontrola tlaku je velmi důležitým prvkem údržby pneumatik. Úbytek tlaku bývá naprosto přirozenou záležitostí a způsobit jej může pokles okolní teploty, malé perforace způsobující pomalý únik či přirozené pronikání vzduchu skrz pneumatiku.
Jaká je tedy správná hodnota tlaku? U většiny osobních automobilů je doporučený tlak kolem 2,3 baru při standardních jízdních podmínkách. Údaje o správném tlaku pro osobní automobily jsou taktéž uvedeny v uživatelské příručce vozu, internetových stránkách výrobce a často i přímo na karoserii (dveře řidiče, pojistková skřínka nebo vnitřní strana krytu palivové nádrže).
Při větším váhovém zatížení, například při odjezdu na dovolenou nebo při stěhování, však může být doporučený stav tlaku v pneumatikách jiný. Správná hodnota tlaku v pneumatikách se odvíjí od konstrukce automobilu, typu a velikosti pneumatik nebo rozložení hmotnosti na nápravy.
Správný tlak musí být kontrolován za studena. Pokud je pneumatika zahřátá, k doporučenému tlaku je nutno připočíst 0,3 baru. Dodržování předepsaného tlaku v pneumatice je velmi důležité. U přehuštěných pneumatik kromě nerovnoměrného opotřebení dochází i k částečnému snížení přilnavosti, a tím ke zhoršení ovladatelnosti vozu. Vyšší tlak také způsobuje snížení komfortu jízdy a lze jej tedy doporučit pouze v situacích, kdy je vozidlo nadměrně zatížené.
Mnohem nebezpečnějším nedostatkem je však podhuštění pneumatik. Zde totiž kromě nadměrného opotřebení může dojít také k mnohem závažnějším problémům. Nadměrná deformace boku pneumatiky vyvolává její zvýšený ohřev, což může způsobit poškození celé konstrukce. Dlouhodobější jízda s podhuštěnou pneumatikou vede nejen k nadměrné spotřebě paliva (vyšší valivý odpor), ale výrazně narůstá i riziko nečekaného defektu.
V případě jakýkoliv dotazů se neváhejte obrátit na prodejce na našich provozovnách.
Jaká je tedy správná hodnota tlaku? U většiny osobních automobilů je doporučený tlak kolem 2,3 baru při standardních jízdních podmínkách. Údaje o správném tlaku pro osobní automobily jsou taktéž uvedeny v uživatelské příručce vozu, internetových stránkách výrobce a často i přímo na karoserii (dveře řidiče, pojistková skřínka nebo vnitřní strana krytu palivové nádrže).
Při větším váhovém zatížení, například při odjezdu na dovolenou nebo při stěhování, však může být doporučený stav tlaku v pneumatikách jiný. Správná hodnota tlaku v pneumatikách se odvíjí od konstrukce automobilu, typu a velikosti pneumatik nebo rozložení hmotnosti na nápravy.
Správný tlak musí být kontrolován za studena. Pokud je pneumatika zahřátá, k doporučenému tlaku je nutno připočíst 0,3 baru. Dodržování předepsaného tlaku v pneumatice je velmi důležité. U přehuštěných pneumatik kromě nerovnoměrného opotřebení dochází i k částečnému snížení přilnavosti, a tím ke zhoršení ovladatelnosti vozu. Vyšší tlak také způsobuje snížení komfortu jízdy a lze jej tedy doporučit pouze v situacích, kdy je vozidlo nadměrně zatížené.
Mnohem nebezpečnějším nedostatkem je však podhuštění pneumatik. Zde totiž kromě nadměrného opotřebení může dojít také k mnohem závažnějším problémům. Nadměrná deformace boku pneumatiky vyvolává její zvýšený ohřev, což může způsobit poškození celé konstrukce. Dlouhodobější jízda s podhuštěnou pneumatikou vede nejen k nadměrné spotřebě paliva (vyšší valivý odpor), ale výrazně narůstá i riziko nečekaného defektu.
V případě jakýkoliv dotazů se neváhejte obrátit na prodejce na našich provozovnách.