Davanti NoiseGuard a DavantiSeal
Nová technologie NoiseGuard od společnosti Davanti s potlačením hluku pro tišší a pohodlnější jízdu.
Technologie NoiseGuard je tvořena polyuretanovou pěnou aplikovanou na vnitřní část pneumatiky. Tato speciálně navržená polyuretanová pěna tlumí zvukovou rezonanci, což přispívá k pohodlnějšímu prostředí pro řidiče a cestující ve vozidle.
Hluk ve vnitřním prostoru pneumatiky vzniká při vibracích stlačeného vzduchu uvnitř pneumatiky jejím kontaktem s vozovkou. Tyto vibrace se snadno přenášejí do vozidla a zvyšují hluk v kabině. Technologie NoiseGuard účinně pohlcuje vibrace vznikající v pneumatice, aniž by byla ohrožena kvalita a výkonnost pneumatiky. Vibrace jsou absorbovány v klíčových frekvenčních pásmech, tím se zabraňuje zvukové rezonanci a snižuje se vnímaná úroveň hluku, což je zvláště výhodné pro řidiče elektromobilů.
Testování úrovně hluku bylo provedeno pomocí binaurální náhlavní soupravy pro detekci zvuku, kterou měl řidič nasazenou na hlavě. Rozsáhlé testování prokázalo, že Davanti NoiseGuard při jízdě rychlostí 80 km/h snižuje hladinu hluku v průměru o 1 dB v obou uších řidiče. Přičemž snížení hladiny hluku o 1 dB se rovná přibližně 26% snížení zvukové energie. Pneumatiky Davanti NoiseGuard byly také podrobeny programu testování za chladného počasí, aby se zajistila schopnost použitých adhesiv udržet pěnu na místě po postupném vystavení teplotám pod bodem mrazu. Bylo prokázáno, že přilnavost pěny k pneumatikám není chladnými podmínkami nijak ovlivněna.
Nová samotěsnící technologie DavantiSeal chrání řidiče před odstavením vozidla na silnici tím, že brání před ztrátou tlaku vzduchu v důsledku propíchnutí pneumatiky. Pokrývá téměř 85 % možných náhodných příčin ztráty tlaku vzduchu, takže řidiči mohou pokračovat v jízdě bez nutnosti výměny pneumatik.
Samotěsnicí technologie obklopí objekt, který poškodil pneumatiku, vyplní vzniklý otvor, aby se zabránilo úniku vzduchu a tím zamezí ztrátě tlaku v pneumatice. Po odstranění předmětu – buď samovolným vypadnutím během jízdy nebo vyjmutím v odborném pneuservisu – je těsnící materiál vtažen samotným odstraňovaným předmětem do otvoru a dojde tak k utěsnění poškození a úplné ochraně pneumatiky.
Technologie DavantiSeal nijak neomezuje jízdní výkon a nemá žádný vliv na valivý odpor. Aplikuje se na průpich až do průměru 6 mm v kontaktní ploše běhounu pneumatiky (pokud je pneumatika poškozena předmětem větším než 6 mm, měla by být okamžitě opravena v odborném pneuservisu).
Pneumatiky DavantiSeal byly podrobeny rozsáhlému testování svých samoutěsňovacích schopností. Testy ukázaly, že poškození do 6 mm – včetně případů, kdy je pronikající předmět odstraněn z pneumatiky a zanechá v ní otvor – jsou utěsněna samotěsnící vložkou pneumatiky bez ztráty tlaku. Pneumatiky DavantiSeal mají schopnost utěsnit poškození pneumatiky i při nízkých teplotách. Testy prokázaly, že samotěsnící vložka pneumatiky zůstává účinná i při zimních teplotách.
Pro bližší informace o nových technologiích Davanti se obraťte na naše vyškolené prodejce na kterékoliv provozovně Storex.